Timing

“Zo bijzonder is dat toch niet, telefonische acquisitie?”

En tóch vergissen mensen zich hierin! Als het niet de tijd is die ontbreekt of de barrière om de telefoon daadwerkelijk op te pakken, iemand te bellen die je niet kent én nog voor elkaar te krijgen wat je uiteindelijk wilt, komt er nog heel wat bij kijken. De komende weken zullen wij meerdere onderdelen behandelen om jou te helpen meer controle te krijgen met telefonische acquisitie.

“Maar waarom doe je dat in plaats van je eigen bedrijf aanbieden?”

Simpelweg omdat wij van WBO Services – Uw partners in sales! begrijpen dat bedrijven de sales graag in eigen beheer houden. Natuurlijk kunnen wij ondersteuning bieden in het maken van afspraken via telefonische acquisitie om er zo voor te zorgen dat je bij meer potentiële klanten aan tafel komt. Maar zoals grootmoeder altijd zei: “Als je het niet probeert, dan weet je niet of je het kunt!”. Mocht je er nou écht geen tijd voor hebben of er gewoon een hekel aan hebben, dan kun je altijd contact met Wesley Borgers opnemen om de mogelijkheden door te nemen!

Op naar het eerste onderdeel – Timing!

Hoe simpel het ook klinkt, je moet natuurlijk bellen op een tijdstip dat jouw potentiële klant aanwezig is. Ik hoor je denken: Joh… Maar dit is nog niet zo makkelijk te bepalen. Het hangt namelijk ook sterk af van welke branche je in zit. Daarom kiezen wij altijd zorgvuldig onze tijden waarop wij bellen. Bel je bijvoorbeeld in de bouwsector, dan heb je veel te maken met een directieoverleg, projectleidersoverleg of afspraken buiten de deur. De beste tijd voor de bouw is daarom ook in de ochtend tussen 8.00 en 10.00.

De Horeca daarentegen ligt om 10.00 nog heerlijk in bed en gaat meestal vanaf een uur of 10.00 pas beginnen aan de mise-en-place voor de lunch en het diner, maar ga ze ook zeker niet in de lunch bellen! De beste tijd om die te bellen ligt dus tussen 14.30 en 16.30.

Timing is dus enorm belangrijk zoals je ziet, want hoe meer mensen je te pakken krijgt, hoe meer gesprekken je kunt voeren en dus hoe meer kans op resultaat! Hoe ervaren jullie dit als je klanten te pakken probeert te krijgen? Merk je dat hier verschil in zit qua tijden dat je belt?

Dit was het eerste onderdeel, volgende keer gaan we het hebben over het bepalen van de juiste contactpersoon! Houd de pagina dus in de gaten en wil je suggesties doen waar jij meer over wilt weten, laat het ons weten in een reactie!

Bekijk bericht op LinkedIn.